Всеукраїнська учнівська олімпіада

з інформаційних технологій

ІІІ етап

І тур

Комунальна установа «Центр професійного розвитку «Освітня траєкторія»

Дніпровської міської ради

4 лютого 2023 року

Уважне вивчення умов і допоміжних матеріалів завдання – половина успіху

Ме́блі (від лат. mobile — рухомий через фр. meuble) — рухлядь, рухоме майно, тобто та частина майна, яку на відміну від нерухомого, можливо переміщувати. ( uk.wikipedia.org/wiki/меблі )

Меблі є невід’ємними супутниками людини. Колиска, дитячий стілець та столик, меблі для облаштування житла, меблі для дитячих садків, шкіл, лікарень, офісні меблі, меблі для кав’ярень, театрів. Все це звично для людини, але ж має свою історію від кам’яних лав та столів у давніх цивілізаціях, легких дерев’яних меблів кочових племін до вишуканих меблів розквіту технологій та мистецтва. Сучасні меблі відрізняються урахуванням ергономічних та екологічних вимог. За рахунок сучасних високотехнологічних матеріалів можуть бути надлегкими, імітувати в сучасних матеріалах дорогі породи дерева чи каменю, трансформуватись з одного типу меблів в інший чи з реального розміру у компактний. За цим всім невідмінно стоїть винахідливість людини, досвід і досягнення науки та інженерії.

В музеї науки та сучасних технологій планується інтерактивна виставка «Меблі. Від кам’яного віку до наших днів». На виставці планується обладнати інтерактивні кімнати з відповідними експонатами, віртуальні зали, довідкові автомати та тренажери з виготовлення меблів.

Задача учасника олімпіади – вирішити деякі із задач з підготовки інформаційних моделей для засідання організаційного комітету виставки та подальшого відтворення ідей задач дизайнерами, програмістами, інженерами та іншими учасниками команди виставки.

Умова задачі «Конструктор меблів»

(Завдання виконується виключно засобами MS Excel)

Результат роботи учасника зберегти у файлі furniture.xlsx

Розвиток меблевої індустрії з кожним роком продукує безліч нових цікавих і корисних предметів меблів. Та якщо запропонувати пересічній людині перелічити предмети меблів, то звичайно на першому місці будуть названі стіл, стілець, шафа.

На виставці планується створення інтерактивної зали «Конструктор меблів». В якій будуть представлені процеси і технології створення меблів, класифікація необхідних деталей меблів. В цій залі відвідувачів планується знайомити з закуліссям меблевої індустрії, з термінологією меблярів. У залі задумано організаторами й інтерактивний показ «Меблі і математика» з реальними кресленнями і формулами.

В завданні учасник має за наданою інструкцією (файл Інструкція Excel.docx ) розв’язати задачі:

побудови моделі конструктора, за допомогою якого можна створити з бази даних деталей тривимірне зображення стільця;

створення динамічної графічної моделі з використанням математичних формул;

знаходження оптимального варіанту розкрою меблевої тканини;

створення довідника меблевих термінів.

Умова задачі «Продажі меблів»

(Завдання виконується виключно засобами MS Access )

Результат роботи учасника зберегти у файлі orders.accdb

Мільйони виробів меблевої індустрії продаються по всьому світі. Звичайні люди бачать цей процес лише крізь призму меблевого магазину. Та магазин оперує обмеженою кількістю товарів відповідно до своїх можливостей доставляти, складувати, ексспонувати. Це стосується і інтернет магазинів. Осягнути реальні обсяги руху меблів від виробника до покупця, умови руху товарів, чинники прибутковості, географію доставлень можна проаналізувавши достовірні дані.

На виставці готується низка довідників з продажів меблів за даними різних країн. Учасник має створити строго за інструкцією ( Інструкція Access .docx ) діючу інформаційну модель, що містить дані про продажі меблів.

Умова задачі «Дзеркало»

(Завдання виконується виключно засобами MS PowerPoint)

Результат роботи учасника зберегти у файл elementy_zobragennya.pptx (нижне підкресення між словами) та dzerkalo.pptx

Дзеркало є одним із найуживаніших предметів меблів. З появи перших люстерок з шліфованого металу, розвитку технології створення дзеркал нанесенням металевого прошарку на скло до створення високотехнологічних сучасних дзеркал, зі збільшенням, вмонтованою підсвіткою, високим рівнем захисту від вологи, створення дзеркал на будь-яких навіть гнучких поверхнях тощо. Дзеркала є у всіх сферах людської діяльності, але, звичайно, ми найчастіше зустрічаємось з ним як з предметом меблів – вдома, в театрі, в кав ярні, на роботі.

На виставку для зали сучасних винаходів буде виготовлено модель інтерактивного дзеркала, яке крім фізичних оптичних властивостей тає змогу отримати максимально збільшене зображення відзеркалення людини.

Учасник олімпіади має побудувати за наданою інструкцією (файл Інструкція PowerPoint.docx ) за зразком ( файл Зразок.mp4 ) керовану анімаційну модель руху відображення людини в дзеркалі. Всі єлементи зображення мають бути створеними у вбудованому в PowerPoint векторному редакторі і розташовані в шаблоні (файл elementy_zobragennya.pptx) зі збереженням розмірів, пропорцій, кольорів, взаєморозташування.

Умова задачі «Історія меблів»

(Завдання виконується виключно засобами MS Word )

Результат роботи учасника зберегти у файлі the_history_of_furniture.docx (нижне підкресення між словами)

На виставці працюватиме зала історії меблів, у якій можна буде ознайомитись з копіями меблів різних епох, їх конструкцією, історією створення. Для відвідувачів важливо отримати інформацію і для самостійного сприйняття поза розповіддю екскурсовода. Тому їм має бути запропоновано ілюстрований довідник. А з екологічних міркувань він має бути не в паперовому, а електронному варіанті та містити структуровану інформацію.

Учаснику необхідно відтворити макет видання журналу в електронному вигляді із зручною навігацією. Зміст файлу-розв’язку має суворо відповідати вимогам інструкції (файл Інструкція Word.docx та вказаним в інструкції файлам-зразкам ).

УВАГА!!!

У розв’язку завдання дозволяється використовувати тільки файли з початковими даними, які розміщено у каталозі Для учасника . Заборонено вставляти у файли-розв’язки зображення з файлів-зразків чи з файлів-інструкцій. Використання редактора VBA та макрорекордера ЗАБОРОНЕНО!

Перевірка розв’язку учасника передбачає зміну вхідних даних та перевірку результату обчислень зі зміненими даними.

Завдання розраховано на 4 години безперервної роботи. Учасник по завершенню туру має передати файли-розв’язки у визначену оргкомітетом особисто для нього папку.

Під час олімпіади учасник має право задавати питання у визначені канали журі виключно у письмовому вигляді. Питання повинно бути сформулюване таким чином, щоб на нього можна було відповісти однозначно ТАК чи НІ.

У випадку, якщо одна з цих відповідей може стати підказкою або відповідь міститься у тексті завдання учасник отримує відповідь БЕЗ КОМЕНТАРІВ.

В роботі залишати відомості, які ідентифікують особу учасника ЗАБОРОНЕНО !!! (за виключенням назви каталогу з файлами-розв’язками учасника)

Попереднє співвідношення балів Excel: Access :PowerPoint:Word відповідно 35:25:25:15

Бажаємо успіху!

Журі та оргкомітет олімпіади .

Додаткові матеріали